پنجشنبه ۱۴ تیر ۱۴۰۳ |۲۷ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jul 4, 2024
تصاویر/ همایش طوبای کرامت در حرم حضرت معصومه (س) / حجت الاسلام سید احمد مشرف

حوزه/ رئیس ستاد آیین‌های فاطمی با اشاره به آغاز برنامه‌های عزاداری دهه اول محرم از ۱۳ تیرماه گفت: طبق برنامه‌ریزی انجام شده هر روز از ساعت ۷:۱۵ تا ۲۲ ویژه‌برنامه‌های عزاداری متنوعی به زبان‌های مختلف و برای سنین مختلف در حرم مطهر حضرت معصومه سلام‌الله‌علیها برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید احمد مشرف در گفت‌وگویی خبری ابراز داشت: برنامه‌های فرهنگی حرم مطهر بانوی کرامت در دهه اول محرم از چهارشنبه ۱۳ تیرماه با آیین سیاه‌پوشی آغاز شد و در همین روز اجتماع مسئولان هیئات مذهبی را در حرم مطهر داشتیم و مراسم و محافل عزاداری تا ۲۶ تیرماه هم‌زمان با روز عاشورا ادامه خواهد داشت.

وی با بیان اینکه آیین تعویض پرچم حرم مطهر شنبه ۱۶ تیرماه از ساعت ۱۸:۳۰ در شبستان امام خمینی (ره) برگزار می‌شود، گفت: در دهه اول محرم هر روز از ساعت ۷ تا ۲۲ برنامه‌های منظمی برای اقشار مختلف در حرم مطهر تدارک‌دیده‌شده تا همه مردم در همه سنین بتوانند بهره حداکثری را از این ایام ببرند.

رئیس ستاد آیین‌های فاطمی ادامه داد: برنامه‌های حرم در ۱۰ روز اول محرم از ساعت ۷:۱۵ با خطبه خوانی خادمان در صحن امام هادی (ع) آغاز می‌شود و پس از آن محفل روضه خوانی ویژه خواهران را در شبستان امام خمینی (ره) خواهیم داشت که به‌صورت زنده از شبکه‌های ملی پخش خواهد شد.

وی با بیان اینکه هر روز از ساعت ۱۰ تا ۱۲ محفل روضه ویژه خواهران در شبستان حضرت نجمه (س) برگزار خواهد شد، گفت: همچنین هر روز از ساعت ۱۰ تا ۱۲ ویژه‌برنامه عزاداری به زبان‌های خارجی در شبستان حضرت زهرا (س) برگزار خواهد شد و از ساعت ۱۰:۳۰ نیز محفل عزاداری عمومی در شبستان امام خمینی (ره) آغاز می‌شود.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین مشرف ابراز داشت: هر روز بعد از نماز عصر نیز محفل روضه‌خوانی در شبستان امام خمینی (ره) به همراه پخش از رسانه ملی را خواهیم داشت و از ساعت ۱۶ نیز هیئت محبین اهل‌بیت (ع) در شبستان امام خمینی (ره) برنامه عزاداری و سینه‌زنی خواهند داشت که این برنامه نیز از رسانه ملی به‌صورت زنده پخش خواهد شد.

وی با اشاره به تدارک برنامه‌های ویژه کودکان و نوجوانان در دهه اول محرم گفت: خادمان حرم مطهر در محفل دختران بهشتی ویژه دختران نوجوان از ساعت ۱۷ در شبستان حضرت زهرا (س)، هیئت نوجوانان فاطمی ویژه نوجوانان پسر از ساعت ۱۷ در شبستان حضرت نجمه (س) به همراه پخش از رسانه ملی و حسینیه کودک ویژه کودکان از ساعت ۱۷ تا ۲۲ در صحن جوادالائمه میزبان این گروه‌های سنی خواهند بود.

معاون فرهنگی حرم مطهر بانوی کرامت با بیان اینکه هر شب بعد از نماز عشا برنامه عزاداری شامل سخنرانی و مداحی برای عموم مردم در شبستان امام خمینی (ره) با پخش زنده از شبکه‌های ملی برگزار خواهد شد، افزود: همچنین هر شب از ساعت ۲۰:۳۰ محفل عزاداری عرب‌زبانان در شبستان حضرت زهرا (س) و محفل عزاداری اردوزبانان در صحن پیامبر اعظم (ص) برگزار می‌شود و محفل عزاداری نیجریه‌ای‌ها نیز از ساعت ۲۲ در دفتر امور بین‌الملل واقع در صحن صاحب‌الزمان (عج) برگزار خواهد شد.

وی ادامه داد: مراسم شیرخوارگان حسینی ۲۲ تیرماه از ساعت ۸:۳۰، مراسم صبح روز تاسوعا و عاشورا ۲۵ و ۲۶ تیرماه از ساعت ۶ صبح و مراسم ظهر روز عاشورا ۲۶ تیرماه از بعد از نماز ظهر در شبستان امام خمینی (ره) حرم مطهر بانوی کرامت برگزار می‌شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha